Van idee tot likorette…

Bij Dinee Cafe de Kempen, een horecazaak in het Brabantse Knegsel, werd aan de gasten na afloop van het diner, steevast een borrel van het huis aangeboden. Ergens medio 2011 kwamen de eigenaren Bart Imming en Robby Verhagen op het idee om een “eigen” drankje aan de gasten aan te gaan bieden.

Ze begonnen een zoektocht langs diverse aanbieders van kruidenbitters, likeuren, likorettes etc. Voornaam was dat het drankje volgens uniek recept gestookt zou gaan worden, zodat ze ook echt een eigen identiteit er aan konden gaan geven. Uiteindelijk, vele testen en proeverijen later, was daar het eindresultaat: een likorette op basis van karamel & kaneel (met een vleugje vanille & amandel). Een heerlijke combinatie die zeer enthousiast werd ontvangen!

Er werd besloten om een prijsvraag uit te schrijven om zodoende een passende naam voor het drankje te bedenken. Maar liefst 750 namen werden door de gasten van Dinee cafe de Kempen aangedragen. Uiteindelijk werd gekozen voor de naam “’t Nipperke”. Dit vanwege de dubbele betekenis erachter. Je kunt van deze heerlijke borrel nippen en de borrel wordt op het nipperke, net voor het naar huis gaan aan de gasten, aangeboden.

Op 1 maart 2012, ter gelegenheid van het 10 jarige bestaan van Dinee Cafe de Kempen, werd ’t Nipperke officieel gelanceerd. Gasten genoten zichtbaar van het nieuwe “eigen” borreltje dus al snel volgde de vraag of er ook een fles van dit heerlijke drankje gekocht kon worden om mee naar huis te nemen. Van het één kwam het ander en inmiddels is ’t Nipperke uitgegroeid tot een bekende likorette in de Brabantse Kempen en ondertussen ook daarbuiten!

CONTENTE MENS

De “Contente mens” is het symbool geworden voor de Kempische volksaard. De Kempenaar moest vroeger hard werken voor weinig geld. Hij klaagde echter niet, was tevreden met het weinige wat men had en nam het leven zoals het was. Nog steeds geniet men in de Kempen van al de goede dingen des levens en is men uitermate “content”.

Ontdek onze likoretten